מערכות אינסטלציה וניקוז

מערכות אספקת מים

מערכת אספקת המים בבניין מגורים מתחילה בחדר המשאבות הממוקם לרוב בחניון התת-קרקעי או אם אין חניון אז בקומת הקרקע.

על חדר המשאבות להיות בנוי באופן שיהיה מסוגל לכלול את כל המערכות הרלוונטיות לאספקת מים לבניין, קרי מי שתייה ומים למערכת כיבוי אש.

בחדר המשאבות מותקנות משאבות הסונקות את המים לקומות הבניין ובבניינים גבוהים ורבי-קומות גם לגג שם נמצא מאגר מים עליון המספק מים לחלק מהקומות.

צנרת אספקת המים עוברת בפירים המיועדים לכך לכל גובה הבניין בלוביים הקומתיים. בכל קומה קיימות הסתעפויות אל שעוני המים הנמצאים בארון אינסטלציה  (בכל קומה) ומשם ממשיכה צנרת החודרת אל כל דירה ודירה ומספקת מים לנקודות המים הפרטיות בדירה

הבדיקה כוללת את חדר המשאבות על הצנרת שבתוכו, ארונות האינסטלציה בכל קומה וקומה ובדיקת הצנרת העוברת דרכם, מאגרי המים כולל בעיות איטום וחדירות צנרת לתוכו, מערכת המים על הגג הכוללת לעיתים גם מערכת סולארית וחדר משאבות ומאגר מים נוספים.

ניקוז ביוב ודלוחין

מערכת הניקוז ומערכת הביוב+דלוחין הנן מערכות נפרדות לחלוטין ואסור שיתנקזו לאותו מקום.

מערכת הניקוז היא המערכת המנקזת את כל השטחים הרטובים המשותפים בבניין, קרי מרפסות הדירות, חניון עילי וחניון תת-קרקעי, גג ושטחים חיצוניים.

מערכת זו נבדקת כאשר דגש ניתן לנזילות, ריתוכים לקויים, חיבורים לקויים, שיפועים ועוד.

מערכת הביוב והדלוחין מנקזת את חדרי השירותים והמטבח בדירות וממשיכה דרך פירים המיועדים לכך בלוביים הקומתיים ומשם, לעיתים, דרך החניון התת-קרקעי למערכת העירונית.

מערכת הביוב והדלוחין נבדקת לכל גובה הבניין, בכל קומה וקומה ובחניון התת-קרקעי. נבדקים נושאים כגון, שינוי כיוון תקין הכולל עין ביקורת, ריתוכים, שיפועים, חיבורים ועוד..

     

בדיקות הנדסיות לבית משותף

עקבו אחרינו בפייסבוק

הליקויים שמצאנו