בדיקת רכוש משותף

בית משותף מוגדר בחוק המקרקעין כבית בו יש לפחות שתי דירות והוא רשום בפנקס הבתים המשותפים. לכל דירה ישנם בעלים משלה החולקים יחד רכוש משותף בבניין. בעוד וכל דייר יכול להזמין בדק בית לדירתו, הרי ואת בדיקת הרכוש המשותף בבניין – על הדיירים להתאחד ולהזמין יחד או למנות וועד בית שיזמין את הבדיקה בשמם.

מהו הרכוש המשותף בבנין?

החוק מתיחס להגדרת הרכוש המשותף בבניין בסעיף 52 לחוק המקרקעין. כאן מוגדרים השטחים המשותפים בדרך השלילה. כל המרכיבים שאינם רשומים כדירות: גגות הבניין, הקרקע עליה עומד הבניין, קירות הבניין החיצוניים, חדרי המדרגות, המסד, מקלטים, מעליות, מתקני הסקה ומים ומתקנים המיועדים לשמש את כל בעלי הדירות או מרביתם.

מהו בדק בית לרכוש משותף?

בדק בית לרכוש המשותף בבניין מטרתו לאתר ולזהות את ליקויי הבנייה הקיימים בשטחים המשותפים ולהגישם לקבלן כחוות דעת הנדסית על מנת שיתקן את הליקויים. בנוסך לליקויי הבנייה, מבוצעת בבניינים שגובהם שבע קומות ומעלה – בדיקת אינטגרציה שמטרתה לבדוק את פעולת כל המערכות האלקטרו-מכניות המצילות חיים. הבדיקה מוודאת פעולת כל מערכת לחוד ופעולתן באופן משולב. המערכות נבדקות בתרחישים  שונים ובאזורים שונים בבניין על מנת לוודא יעילות מקסימלית. לצערנו אנו מגלים כי ברוב הבניינים בדיקת האינטגרציה מראה ליקויים ולעתים גם ליקויים מסכני חיים.

מהי חוות דעת הנדסית לרכוש משותף

ממצאי בדק הבית ההנדסי שנערך בשטחים המשותפים בבניין נערכים ומרכיבים חוות דעת הנדסית שהיא מסמך מפורט קביל בבית משפט. חוות הדעת ההנדסית מכילה תיאור של כל ליקוי בניה שנמצא בשטחים המשותפים בבניין, התקן אותו הוא נוגד, פסקי דין רלוונטיים, פירוט הדרך הראויה לתיקון והערכת מחיר לתיקון (למקרים בהם נדרש פיצוי כספי). בנוסף מצורפות תמונות מתאימות להמחשת הליקוי. מטרת חוות הדעת היא להביא את הקבלן לתקן את הליקויים בצורה שתוודא תפקוד תקין של הבניין ותשמור על ערכו לשנים רבות. 

כיצד מתאגדים דיירי בית משותף להזמין בדק בית?

הדבר תלוי בדיירי הבית המשותף. ישנם בניינים בהם דיירים רבים פעילים ושותפים במהלכים הנעשים בבניין ומולם בניינים בהם וועד הבית הוא הפעיל העיקרי. אנו מעודדים וועדי בתים ודיירי בתים משותפים להתכנס ולהזמין נציג מחברת ארד בדק בית על מנת לשמוע על התהליך, לשאול את השאלות העומדות על הפרק ולהתרשם מדרך עבודתנו.

אתם דיירי בית משותף בתקופת אחריות הקבלן?
מחכים לשמוע מכם.

בדיקות הנדסיות לבית משותף

עקבו אחרינו בפייסבוק

הליקויים שמצאנו